تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 13:42
136 بازدید
کد خبر : 208856

تایوان چهار شرکت متهم به کمک به هواوی چین را مورد بازرسی قرار می دهد

تایوان چهار شرکت متهم به کمک به هواوی چین را مورد بازرسی قرار می دهد

به گزارش کارشناس نیوز و به نقل از رویترز تایپه، ۶ اکتبر (رویترز) – دولت تایوان تحقیقاتی را در مورد چهار شرکتی که در یک گزارش رسانه‌ای از آنها نام برده می‌شود به‌عنوان تجارت با شرکت‌های مرتبط با هواوی (HWT.UL) تحت تحریم ایالات متحده در چین آغاز کرده است و قوانین سخت‌تر را در مورد

A Huawei logo is seen on a device at a media event in London

به گزارش کارشناس نیوز و به نقل از رویترز تایپه، ۶ اکتبر (رویترز) – دولت تایوان تحقیقاتی را در مورد چهار شرکتی که در یک گزارش رسانه‌ای از آنها نام برده می‌شود به‌عنوان تجارت با شرکت‌های مرتبط با هواوی (HWT.UL) تحت تحریم ایالات متحده در چین آغاز کرده است و قوانین سخت‌تر را در مورد فناوری‌های کلیدی در نظر می‌گیرد.

وانگ می‌هوا، وزیر اقتصاد تایوان گفت، این وزارتخانه به دنبال بررسی این موضوع است که آیا فعالیت‌های این شرکت‌ها در چین با تایید سرمایه‌گذاری اولیه آن‌ها از سوی دولت جزیره مطابقت دارد یا خیر.

او گفت: «در غیر این صورت، بالاترین جریمه مجاز تا ۲۵ میلیون دلار ترانزیت (۷۷۵۳۰۰ دلار) است.

وانگ جزئیاتی درباره قوانینی که این شرکت ها ممکن است زیر پا گذاشته باشند، ارائه نکرد. او در اوایل این هفته گفت که آنها درگیر کارهای ارزان قیمتی مانند مدیریت فاضلاب بودند.

یک گزارش خبری بلومبرگ در این هفته اعلام کرد که این شرکت ها با شرکت های مرتبط با هواوی برای ایجاد زیرساخت برای کارخانه های تولید تراشه کار کرده اند.

شرکت ها – Topco Scientific (5434.TW)، L&K Engineering (6139.TW)، United Integrated Services (2404.TW) و Cica-Huntek Chemical Technology Taiwan (6725.TWO) – همگی هرگونه تخلف را رد کرده اند.

هوآوی بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. چین در میانه تعطیلات طولانی روز ملی خود است.

وانگ همچنین گفت که دولت تایوان به زودی قوانین سخت گیرانه تری را در مورد “فناوری های کلیدی” با در نظر گرفتن رویه بین المللی معرفی خواهد کرد، او بدون اشاره به جزئیات.

غول مخابراتی چین در چهار سال گذشته از دستیابی به قطعات و فناوری از شرکت های آمریکایی بدون تایید منع شده است.

در حالی که بسیاری از شرکت‌های فناوری تایوانی، از جمله تراشه‌ساز TSMC (2330.TW)، در چین فعالیت دارند، دولت تایوان تولید حساس‌ترین فناوری را در این کشور ممنوع می‌کند و تمام سرمایه‌گذاری‌های فناوری شرکت‌های خود را در آنجا زیر نظر دارد.

چین تایوان را قلمرو خود می داند و در سال های اخیر فعالیت های نظامی خود را در اطراف جزیره افزایش داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 10 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.