تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 - 22:17
160 بازدید
کد خبر : 208682

یکی از راه‌های مهار تورم، ایجاد اشتعال و رشد تولید است

یکی از راه‌های مهار تورم، ایجاد اشتعال و رشد تولید است

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه در پانصد و پنجمین کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه احیاء واحدهای راکد و نیمه فعال استان، گفت: به دفعات تاکید کرده‌ام که واحد های راکد و نیمه فعال اقتصادی، بخش قابل توجهی از فرآیند تولید از جمله دریافت زمین، احداث ساختمان، تامین زیرساخت‌ها و نصب

یکی از راه‌های مهار تورم، ایجاد اشتعال و رشد تولید است

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه در پانصد و پنجمین کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه احیاء واحدهای راکد و نیمه فعال استان، گفت: به دفعات تاکید کرده‌ام که واحد های راکد و نیمه فعال اقتصادی، بخش قابل توجهی از فرآیند تولید از جمله دریافت زمین، احداث ساختمان، تامین زیرساخت‌ها و نصب ماشین آلات را طی کرده‌اند.

وی ادامه داد: طبیعتاً در شرایط فعلی و با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر رشد تولید و مهار تورم در سال جاری، وظیفه همه مسئولین است تا نسبت به حل مشکلات پیش روی بنگاه های اقتصادی تلاش کنند؛ تامین منابع مورد نیاز از جمله تامین وام و ارائه تسهیلات و اختصاص سرمایه در گردش، برای این واحدها بسیار گره گشا است.

استاندار فارس یکی از راه‌های کنترل و کاهش تورم را رشد تولید عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف اصلی این کارگروه، ایجاد اشتغال است که به تبع آن، و همزمان با تولید جنس با کیفیت، کنترل و کاهش تورم در بازار محقق می‌شود.

وی  با اشاره به آمارهای اعلام شده از سوی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: گزارش های واصله به بنده نشان می‌دهد از ابتدای مهر ماه ۱۴۰۰ لغایت پایان اسفند ماه ۱۴۰۱، در مجموع ۱۵۰۶ تصمیم، برای ۱۰۷۲ واحد صنعتی استان اتخاذ شده است تا در فرآیند تولید و اشتغال و اقتصاد استان نقش ایفا کنند.

استاندار فارس اظهار داشت: طبق این گزارش، مصوبات انجام شده ۸۵۸ مورد، مصوبات در دست اقدام ۱۶۳ و ۵۱ مورد از مصوبات هم اجرایی نشده است. بررسی سهم حوزه های مختلف از میزان مصوبات نشان می‌دهد که تامین منابع مالی و سرمایه در گردش یکی از اصلی‌ترین و مهمترین موانع بنگاه‌های اقتصادی استان بوده است.

نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر اینکه می‌بایست همواره با مردم به صداقت و راستگویی برخورد کنیم، تصریح کرد: توسط مدیر کل صمت استان گزارش مصوبات این کارگروه به تفکیک جزئیات و با میزان تحقق آنها در اختیار رسانه ها قرار گیرد؛ رسانه ها نیز با رعایت عدالت، صداقت و انصاف مدیریت استان را برای پیشرفت و ارتقای اقتصادی فارس همراهی کنند.

در ابتدای این جلسه موضوعات ۳۷ بنگاه اقتصادی بررسی و مسائل و مشکلات آن ها مطرح و تصمیمات لازم برای خروج از رکود و احیاء آن ها اتخاذ شد.

انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.