۱۰ فیلم پردرآمد استیون سودربرگ
به گزارش downloadfiilm و به نقل از برخورد دهنده امروزه کمتر فیلمسازانی هستند که مانند استیون سودربرگ رسانه را متحول کرده باشند. سودربرگ با یک فیلم شناسی طولانی که پر از جواهرات دست کم گرفته شده است، از روش های توزیع غیرعادی در طول زندگی حرفه ای خود استفاده کرده و از انقلاب استریم
به گزارش downloadfiilm و به نقل از برخورد دهنده امروزه کمتر فیلمسازانی هستند که مانند استیون سودربرگ رسانه را متحول کرده باشند. سودربرگ با یک فیلم شناسی طولانی که پر از جواهرات دست کم گرفته شده است، از روش های توزیع غیرعادی در طول زندگی حرفه ای خود استفاده کرده و از انقلاب استریم استفاده کرده است. در حالی که همه فیلم های سودربرگ از نظر کیفیت برابر نیستند، بهره وری محض او تضمین می کند که او به طور مداوم روی یک پروژه جدید کار می کند.
در حالی که او به نگرانیهای مربوط به عدم شفافیت دادهها اشاره کرده است، بسیاری از جدیدترین فیلمهای سودربرگ مستقیماً به سرویسهای پخش مانند مکس و نتفلیکس رفتهاند. در حالی که این نشان دهنده یک تغییر عمده در صنعت به طور کلی است، سودربرگ همچنین چندین فیلم تجاری مهم را کارگردانی کرده است که هم منتقدان و هم مخاطبان را راضی کرده است. او شاید بهترین ارتباط را با کارهای تجربیترش داشته باشد، اما این بدان معنا نیست که سودربرگ نمیتواند هر چند وقت یکبار به جمعی از مد افتادهها رضایت دهد.
۱۰- «لوگان لاکی» (۲۰۱۷)
ناخالص جهانی: ۴۸,۴۵۳,۶۰۵ دلار
لوگان لاکی بازگشتی به سینما برای سودربرگ پس از «بازنشستگی» کوتاه او از ویژگی های روایی بود و به عنوان احیای ژانر دزدی مدرن عمل کرد که او به نوآوری آن کمک کرد. اگرچه ساختن یک فیلم اورجینال با چنین مجموعه قابل توجهی از ستارگان سینما به ظاهر فیلمی را برای موفقیت رقم می زند، اما عملکرد ضعیف لوگان لاکی نشان می دهد که مخاطبان بیشتر به فرنچایزهای معتبر علاقه مند هستند. با حتی ۵۰ میلیون دلار در سطح جهانی، لوگان لاکی نتوانست یک سری کمدی جدید را برای سودربرگ آغاز کند.
لوگان لاکی علیرغم اینکه ظاهراً یک آدم باکس آفیس است، جواهری است که دست کم گرفته شده است و بسیاری از بازیگران بزرگی را در مقابل تیپ بازی می کنند. در یکی از بهترین نقشهای غیرجیمز باند، دنیل کریگ در نقش سارق بانک، جو بنگ، بازی خندهداری ارائه کرد. اجرای دوگانه ای از چانینگ تیتوم و آدام درایور نشان می دهد که سودربرگ علاقه مند به همکاری با ستاره های به ظاهر همه کاره صنعت است.
۹- «عوارض جانبی» (۲۰۱۳)
ناخالص جهانی: ۶۳,۴۱۴,۱۳۵ دلار
اثرات جانبی آخرین فیلم سودربرگ قبل از دوره کوتاه “بازنشستگی” او بود و تجسم داستان نویس منحصر به فرد او است. اگرچه این فیلم به موضوعات فوق خاص در صنعت مراقبت های بهداشتی می پردازد، اما Side Effects موفق می شود تفسیر سیاسی بارگذاری شده خود را با اجرای پویا از بازیگران تحسین شده ترکیب کند. به لطف ستارگان جود لا، رونی مارا، جولیا رابرتز وچنینگ تیتوم، Side Effects در ابتدای سال ۲۰۱۳ توانست بیش از ۶۳ میلیون دلار فروش داشته باشد.
اگرچه این به هیچ وجه یک فیلم پرفروش سنتی نیست، اما جالب است که Side Effects توانست مخاطبان قابل توجهی را برای چیزی که ظاهراً یک تریلر هنری بود ایجاد کند. این فیلم از پرداختن به مطالب چالش برانگیز در مورد قصور دارویی و سوء مصرف مواد بیم داشت. این به اعتبار سودربرگ است که او این موضوعات را برای مخاطب عام که در غیر این صورت ممکن است علاقه ای به آن نداشته باشند، دلپذیر ساخت.
۸- «خارج از دید» (۱۹۹۸)
ناخالص جهانی: ۷۷,۷۴۵,۹۶۶ دلار
خارج از دید، علاوه بر اینکه یکی از بهترین فیلمهای او بود، اهمیت رابطه کاری سودربرگ با جورج کلونی، بازیگری که بارها به همکاری با او بازگشته است، تقویت کرد. در حالی که چشمانداز کلونی بهعنوان یک ستاره سینما پس از شکست بحرانی بتمن و رابین یک سال قبل کاهش یافته بود، سودربرگ ثابت کرد که او یک مرد برجسته کاریزماتیک است که برای مطالب کمیک تاریک مناسب است. خارج از دید با بیش از ۷۷ میلیون دلار موفق شد سبک بسیار قدیمی سینمای جاسوسی رمانتیک را احیا کند.
اگرچه موفقیت آن با همکاریهای بعدی سودربرگ و کلونی قابل مقایسه نیست، نقدهای قوی و لحن خاص Out of Sight مطمئناً به آن کمک کرد تا مخاطبان بیشتری را جذب کند. این فیلم بر اساس یک رمان جنایی معروف به همین نام اثر المور لئونارد ساخته شد و نامزدی جایزه اسکار را برای بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین فیلمنامه اقتباسی دریافت کرد.
۷- “سرایت” (۲۰۱۱)
ناخالص جهانی: ۱۳۶,۵۱۵,۸۶۷ دلار
اگرچه یک فیلم ترسناک سنتی از نظر ذهنی نیست، Contagion ممکن است ترسناک ترین فیلمی باشد که سودربرگ تا به حال کارگردانی کرده است. در حالی که تجزیه و تحلیل فیلم از پیامدهای واقع بینانه یک بیماری همه گیر جهانی پس از اکران اولیه آن در سال ۲۰۱۱ ترسناک بود، آنها پس از بحران کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰ به طرز وحشتناکی احساس پیشگویی کردند. در حالی که ممکن است Contagion در سال های اخیر توجه بیشتری را به خود جلب کرده باشد. این فیلم با شباهت به رویدادهای جاری، توانست در اکران اولیه خود بیش از ۱۰۰ دلار در باکس آفیس جهانی کسب کند.
علیرغم اجرای برجستهای از ستارگانی مانند کیت وینسلت و گوئینت پالترو، Contagion با استفاده از ساختار روایی غیرخطی، بر اهمیت گروه خود تأکید کرد. این شاید روش سودربرگ برای نشان دادن تأثیرات گسترده ای بود که بحرانی مانند این خواهد داشت و اینکه چگونه زیرساخت های مختلف بدون ارتباط مناسب فرو می ریزند.
۶- «مایک جادویی» (۲۰۱۲)
ناخالص جهانی: ۱۶۷,۲۸۲,۲۰۶ دلار
اگرچه ممکن است به نظر میرسد که صرفاً بر اساس بازاریابی، به نظر میرسد که مردم را خشنود کند، اما Magic Mike یک درام شگفتانگیز تاریک درباره چالشهای ذاتی مردانگی است. مایک جادویی که بیشتر از درامهای شخصیتهای دهه ۱۹۷۰ گرفته شده بود تا کمدیهایی مانند استریپتیز، هنوز هم توانست بیش از ۱۵۰ میلیون دلار فروش کند و به یکی از فیلمهای «اصلی» بزرگتر سال ۲۰۱۲ تبدیل شود. این فیلم همچنین برجستگی چنینگ تیتوم به عنوان یک ستاره سینما را تثبیت کرد و تنها کمی پس از سودربرگ. در سال ۲۰۱۱ در فیلم جنایی Haywire به او نقش مکمل داده بود.
علاوه بر واکنش شدید منتقدان و تماشاگران، Magic Mike به اندازهای موفق بود که فرنچایزی را راهاندازی کند که با هر قسمت، تجربیات بیشتری پیدا کرد. در حالی که سودربرگ دنباله ۲۰۱۵ با ذهنیت کمدی تر Magic Mike XXL را کارگردانی نکرد، او به این مجموعه بازگشت تا در سال ۲۰۲۲ با سه گانه قدرتمند Magic Mike’s Last Dance.
۵- ترافیک (۲۰۰۰)
ناخالص جهانی: ۲۰۷,۵۱۵,۷۲۵ دلار
در حالی که فیلم های او با تحسین منتقدان غریبه نیستند، ترافیک سرانجام جایزه اسکار بهترین کارگردانی را به سودربرگ برد. این مجموعه فراموش نشدنی درام جنایی از سه خط داستانی درهم تنیده برای بررسی تأثیرات جنگ بینالمللی مواد مخدر بر افسران مجری قانون، دلالان، پلیسهای مخفی و قربانیانی که بین آنها گرفتار شدهاند، استفاده میکند. در حالی که موفقیت فصل جوایز به تنهایی برای تبدیل شدن Traffic به یکی از بزرگترین موفقیت های سودربرگ کافی بود، اما در باکس آفیس جهانی از مرز ۲۰۰ میلیون دلار نیز عبور کرد.
با توجه به اینکه فیلم تا چه اندازه در نمایش سوء مصرف مواد بدون فیلتر است، جای تعجب است که Traffic توانسته جذابیت بازار انبوه قابل توجهی داشته باشد. در حالی که داستانهایی درباره بحران مواد مخدر اغلب در تلویزیون گفته میشود، سودربرگ موفق شد پیام سیاسی قوی خود را با روایتی جذاب مملو از شخصیتهای به یاد ماندنی در هم آمیزد. این یک فیلم نادر است که هم از نظر ظاهری جذاب و هم بسیار آموزشی است.
۴- «ارین بروکوویچ» (۲۰۰۰)
ناخالص جهانی: ۲۵۶,۲۷۱,۲۸۶ دلار
ارین بروکوویچ که در همان سالی با فیلم برنده اسکار ترافیک اکران شد، موفقترین فیلم زندگینامه سودربرگ شد. اگرچه ارین بروکوویچ برای داستان واقعی که بر اساس آن کاملاً دقیق نیست، به دلیل ارتباطش با رویدادهایی که به طور گسترده توسط رسانه ها مستند شده بود، مخاطبان را جذب کرد. ارین بروکوویچ روایت خود را در قالب یک داستان الهامبخش «دیوید علیه جالوت» تعریف میکند که بیش از ۲۵۰ میلیون دلار در گیشه بهدست آورد که یک شاهکار نادر برای یک فیلم هیجانی قانونی است.
در حالی که داستان ارین بروکوویچ به نظر نمی رسید که اساس یک فیلم سنتی خوشایند باشد، فیلم بر اساس قدرت ستاره جولیا رابرتز مخاطبان قابل توجهی را جذب کرد. تعبیر بداخلاق و کاریزماتیک رابرتز از نقش اصلی ثابت کرد که او بسیار بیشتر از یک ستاره کمدی رمانتیک است. همچنین جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای او به ارمغان آورد.
۳- Ocean’s Thirteen 2007
ناخالص جهانی: ۳۱۱,۳۱۲,۶۲۴ دلار
در حالی که این فیلم در نهایت کمفروشترین فیلم در سهگانه اصلی اوشن بود، سیزده اوشن همچنان موفق شد سری اولیه را با موفقیت به پایان برساند و بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی بفروشد. در حالی که ممکن است مطالب به اندازه دو قسمت اول احساس تازگی نداشته باشد، Ocean’s Thirteen با درج شوخی های طنز آمیز تر و سکانس های دقیق تر دزدی، سریال را به سمتی کمدی تر سوق داد. یک بازی شرورانه لذت بخش از آل پاچینو نیز به افزودن قدرت ستاره ای بیشتر به فیلم کمک کرد.
فرنچایز TheOcean پس از فیلم Ocean’s Thirteen با مشکل مواجه شد، زیرا مرگ برنی مک و کارل راینر به این معنی بود که بازیگران اصلی نمی توانند به طور کامل دوباره متحد شوند. در حالی که Ocean’s Eight در سال ۲۰۱۸ تلاش کرد تا با یک داستان پیش درآمد به این مجموعه احیا کند، اما نتوانست جذابیت منحصر به فرد سه گانه اصلی را به تصویر بکشد.
۲- Ocean’s Twelve 2004
ناخالص جهانی: ۳۶۲,۷۴۴,۲۸۰ دلار
Ocean’s Twelves علیرغم درآمدی تقریباً ۱۰۰ میلیون دلاری کمتر از نسخه قبلی خود، دنباله بسیار موفقی بود که ثابت کرد فرمول فیلم دزدی هنوز مؤثر است. Ocean’s Twelve علاوه بر جمع آوری مجدد بازیگران باورنکردنی فیلم اول، با اضافه کردن وینسنت کسل و کاترین زتا جونز، گروه خود را هیجان انگیزتر کرد. این فیلم با شکستن دیوار چهارم با عکس های مشهور و طنز ستاره های هالیوود توانست انتظارات مخاطبان را زیر و رو کند.
اگرچه ممکن است در مقایسه با فیلم اول یک ناامیدی خفیف در نظر گرفته شود، Ocean’s Twelve فیلمی بسیار بهتر از آن چیزی است که اغلب به آن اعتبار داده می شود. سودربرگ به جای تکرار همان فرمول و ارائه بازدهی کاهشی، با ساختن یک فیلم «پاتوق» با ستارههای فیلم اصلی، چرخ را دوباره اختراع کرد. این پروژه بسیار جالبتر از شبه بازسازی فیلم اول است.
۱- Ocean’s Eleven 2001
ناخالص جهانی: ۴۵۰,۷۱۷,۱۵۰ دلار
Ocean’s Elevens تا کنون موفقترین فیلم از لحاظ مالی در کارنامه سودربرگ بود، که نشان میدهد او ریشههای مستقل خود را پشت سر گذاشته و به یک کارگردان پرفروش هالیوود تبدیل شده است. Ocean’s Eleven با درآمدی بیش از ۴۵۰ میلیون دلار در سراسر جهان، از گورج کلونی، برد پیت و مت دیمون زمانی که در اوج قدرت خود بودند استفاده کرد و فرنچایز بسیار موفقی را راه اندازی کرد که هنوز در حال تولید قسمت های جدید است.
Ocean’s Eleven علاوه بر محبوبیت دوباره ژانر دزدی، به یکی از موفق ترین بازسازی های تاریخ تبدیل شد. در حالی که فیلم اصلی با همین نام در سال ۱۹۶۰ با بازی «بسته موشها» دقیقاً مورد استقبال منتقدان قرار نگرفت، Ocean’s Eleven علاوه بر مجموع باکس آفیس چشمگیرش، نقدهای قوی دریافت کرد. در حالی که سودربرگ در سالهای اخیر فیلمهای هنرمندانهتری خلق کرده است، اما هنوز نتوانسته در بازار انبوه فیلم Ocean’s Eleven قرار بگیرد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 9 انتشار یافته : ۰